Комунальний заклад Тернопільської районної ради
Великоглибочецький
будинок
технічної творчості
школяра Тернопільського району Тернопільської області
Календарно-тематичне
планування
гуртка
«Основи візуального
програмування»
(4 год. На тиждень)
Керівник гуртка:
Михайленко І.М.
Настасів
2017-2018 н.р.
Календарно тематичне планування розроблено згідно програми:
Навчальна
програма з основ візуального програмування,автор :Н.С. Кириленко
(Навчальні програми з позашкільної освіти науково-технічний
напрям, Київ – 2014р. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України лист N
1/11-17865 від 11.11.2014 р. )
Розклад роботи гуртка
Назва гуртка
номер групи
|
Вівторок
|
Середа
|
Основи візуального
програмування
Група №1
|
15.50 – 16.35
16.40 – 17.25
|
15.50 – 16.35
16.40 – 17.25
|
№ з.п.
|
Тема заняття
|
К-сть год
|
Дата
|
Прим.
|
1
|
Вступ
|
2
|
|
|
Розд.1
|
Знайомство з програмуванням
|
68
|
|
|
1.1
|
Програми в повсякденному житті
|
2
|
|
|
2
|
Програми
навколо нас. Що таке програма. Мови програмування та їх можливості.
Практична робота. Інсталяція середовища програмування
|
2
|
|
|
1.2
|
Середовище програмування
|
6
|
|
|
3
|
Знайомство
з середовищем програмування. Складові середовища програмування
|
2
|
|
|
4
|
Створення,
збереження, запуск проекту. Редагування коду, файли проекту. Структура
проекту.
Практична
робота. Створення, збереження, запуск проекту
|
2
|
|
|
5
|
Конструювання графічного інтерфейсу проекту. Використання редактору форм.
Виведення на екран повідомлень.
Практична робота. Налагодження та тестування проекту
|
2
|
|
|
1.3
|
Алгоритми та програми
|
6
|
|
|
6
|
Поняття
алгоритму. Приклади алгоритмів. Властивості алгоритмів
|
2
|
|
|
7
|
Способи
опису алгоритмів.
Практична робота. Способи представлення алгоритмів
|
2
|
|
|
8
|
Базові
структури алгоритмів.
Практична робота. Базові алгоритмічні структури. Типи алгоритмів.
|
2
|
|
|
1.4.
|
Форми та елементи керування
|
6
|
|
|
9
|
Форма – основа графічного інтерфейсу. Властивості форми
Практична частина. Розробка форм та розміщення на них елементів керування
|
2
|
|
|
10
|
Елементи керування і їх властивості. Генерація подій. Події за замовчуванням.
Практична
робота. Розробка
форм та розміщення на них елементів керування
|
2
|
|
|
11
|
Практична
робота. Розробка
форм та розміщення на них елементів керування
|
2
|
|
|
1.5
|
Властивості та методи
|
6
|
|
|
12
|
Із чого починається код
|
2
|
|
|
13
|
Читання й присвоювання значень властивостей у коді.
Практична
робота. Зчитування
та зміна властивостей елементів керування
|
2
|
|
|
14
|
IntelliSense
і крапкова нотація. Методи
Практична
робота. Зчитування
та зміна властивостей елементів керування
|
2
|
|
|
1.6
|
Присвоювання та змінні
|
6
|
|
|
15
|
Присвоювання.
Змінні
|
2
|
|
|
16
|
Оголошення змінних. Змінні в програмах.
Практична
робота. Введення
й виведення даних, робота зі змінними
|
2
|
|
|
17
|
Практична
робота. Введення
й виведення даних, робота зі змінними
|
2
|
|
|
1.7
|
Операції
|
6
|
|
|
18
|
Арифметичні операції
|
2
|
|
|
19
|
Строкові
операції.
Практична
робота. Виконання
математичних обчислень
|
2
|
|
|
20
|
Логічні
операції. Налагодження коду.
Практична
робота. Виконання
математичних обчислень
|
2
|
|
|
1.8
|
Умовні оператори
|
10
|
|
|
21
|
Булева логіка.
Операції порівняння. Умовний оператор
|
2
|
|
|
22
|
Множинні умови. Булеві операції в коді.
Практична робота. Складання програм з неповною формою розгалуження.
|
2
|
|
|
23
|
Вкладені
умови. Протилежні умови.
|
2
|
|
|
24
|
Покрокове виконання умовного оператора.
Практична робота. Складання програм з повною формою розгалуження.
|
2
|
|
|
25
|
Практична
робота. Складання програм з множинним вибором
|
2
|
|
|
1.9
|
Цикли
|
10
|
|
|
26
|
Цикли з лічильником. Оператори циклу. Покрокове
виконання циклу
|
2
|
|
|
27
|
Цикли з
умовою.
|
2
|
|
|
28
|
Проекти з
використанням циклу.
Практична
робота. Використання
циклів
|
2
|
|
|
29
|
Вкладені цикли
Практична робота. Використання циклів
|
2
|
|
|
30
|
Вихід із
циклів.
Практична
робота. Програмування
обчислень за ітераційними формулами
|
2
|
|
|
1.10
|
Підпрограми та функції
|
10
|
|
|
31
|
Поняття
підпрограми та функції в різних мовах програмування.
|
2
|
|
|
32
|
Створення
й виклик функцій
Практична
робота. Підпрограми
або функції в мові програмування
|
2
|
|
|
33
|
Функцій з
аргументами
|
2
|
|
|
34
|
Створення
й виклик власних функцій
Практична
робота.
Використання вбудованих процедур і функцій
|
2
|
|
|
35
|
Практична робота. Використання вбудованих процедур і функцій
|
2
|
|
|
Розд. 1
|
Розробка
ігрових програм
|
74
|
|
|
2.1
|
Теорія ігор
|
4
|
|
|
36
|
Класифікація ігрових програм. Етапи створення ігор.
Ігрові професії. Концепції дизайну гри.
Практична робота. Перегляд прикладів ігрових, навчальних програм та проектів учнів.
|
2
|
|
|
37
|
Практична
робота. Перегляд
прикладів ігрових, навчальних програм та проектів учнів
|
2
|
|
|
2.2
|
Графічні можливості середовища програмування
|
6
|
|
|
38
|
Поняття екранних координат. Процедури та функції
побудови графічних зображень
|
2
|
|
|
39
|
Елементи
керування візуального середовища. Практична робота. Малювання
графічних зображень
|
2
|
|
|
40
|
Практична
робота. Малювання
графічних зображень
|
2
|
|
|
2.3
|
Обробка
подій клавіатури та миші
|
5
|
|
|
41
|
Відповіді на дії користувача. Події миші.
Практична робота. Додавання до програми коду обробки подій
|
2
|
|
|
42
|
Події
клавіатури. Визначення натиснутої клавіші.
Практична робота. Додавання до програми коду обробки подій
|
2
|
|
|
43
|
Практична
робота. Додавання
до програми коду обробки подій
|
1
|
|
|
2.4
|
Таймер та анімація
|
5
|
|
|
43
|
Елемент керування «Таймер». Відображення і анімація
картинки
|
1
|
|
|
44
|
Положення об’єкта, рух і прискорення.
Практична робота. Створення проектів з анімацією.
|
2
|
|
|
45
|
Виявлення зіткнення об’єктів.
Практична робота. Створення проектів з анімацією.
|
2
|
|
|
2.5
|
Планування проекту
|
4
|
|
|
46
|
Класифікація навчальних проектів. Форми представлення
результатів роботи над проектом. Практична робота. Перегляд готових
проектів.
|
2
|
|
Переробила
з 5 на4
|
47
|
Портфоліо проекту. Пошук інформації. Інтернет та
авторське право.
Практична
робота.
Підготовка портфоліо проекту. Пошук інформації для проекту
|
2
|
|
|
2.6
|
Розробка власної гри
|
18
|
|
|
48
|
Ігрові професії. Підготовка сценарію гри. Етапи роботи
над проектом. Використання інструментів середовища програмування та програм
роботи з комп’ютерною графікою при розробці проектів.
|
2
|
|
|
49
|
Практична
робота. Створення
окремих рівнів гри
|
2
|
|
|
50
|
Практична
робота. Створення
окремих рівнів гри
|
2
|
|
|
51
|
Практична
робота. Створення
окремих рівнів гри
|
2
|
|
|
52
|
Практична
робота. Створення
загального програмного продукту
|
2
|
|
|
53
|
Практична
робота. Створення
загального програмного продукту
|
2
|
|
|
54
|
Тестування
програми.
Практична
робота.
Створення загального програмного продукту
|
2
|
|
|
55
|
Практична
робота. Підготовка
технічної документації
|
2
|
|
|
56
|
Практична
робота.
Підготовка технічної документації
|
2
|
|
|
2.7
|
Написання письмової роботи
|
6
|
|
|
57
|
Вимоги до письмових робіт. Бібліографічні правила
цитування джерел. Оформлення проекту.
Практична робота. Створення документу з описом проекту
|
2
|
|
|
58
|
Практична
робота. Створення
документу з описом проекту
|
2
|
|
|
59
|
Практична
робота. Створення
документу з описом проекту
|
2
|
|
|
2.8
|
Оформлення проекту
|
14
|
|
|
60
|
Поняття скриншоту.
Практична робота. Створення скріншотів
|
2
|
|
|
61
|
Засоби
підготовки демонстраційного відео.
|
2
|
|
|
62
|
Практична
робота. Підготовка
демонстраційного відео
|
2
|
|
|
63
|
Практична робота. Підготовка
демонстраційного відео
|
2
|
|
|
64
|
Практична
робота. Підготовка
демонстраційного відео
|
2
|
|
|
65
|
Створення
інсталяційного пакету
Практична
робота. Підготовка
матеріалів для запису на компакт-диск
|
2
|
|
|
66
|
Практична
робота. Розміщення
інформації в Інтернеті
|
2
|
|
|
2.9
|
Представлення та захист проекту
|
4
|
|
Перероб з
3 на 4
|
67
|
Процедура проведення захисту проектів. Сценарій
проведення захисту
|
2
|
|
|
68
|
Практична
робота. Перевірка
матеріалів проекту. Захист проектів
|
2
|
|
|
|
Екскурсії, конкурси, змагання
|
6
|
|
|
69
|
|
|
|
|
70
|
|
|
|
|
71
|
|
|
|
|
|
Підсумок
|
2
|
|
|
72
|
Підведення підсумків роботи за рік. Відзначення кращих вихованців
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар